Om dit køb
På Trademax er det vigtigt for os at du som kunde får en købsoplevelse, der tilsvarer dine forventninger. Ved køb indgår en bindende aftale mellem kunde og Trademax (Home Furnishing Nordic AB, org.nr.: 556780-9685). Trademax indgår kun aftaler med kunder som er over 18 år (myndig), alternativt umyndig person med værges tilladelse og godkendelse. Aftalen indgås på dansk, arkiveres og holdes tilgængelig for kunden. Læs vores Handelsbetingelser for at holde styr på de vilkår og betingelser, der gælder for dit køb.
Betaling
Sammen med vores betalingstjenesteudbyder, Svea Bank AB (publ.), tilbyder vi forskellige betalingsmuligheder, og du kan vælge, hvilken betalingsmulighed du vil bruge. Afhængigt af hvilken løsning du vælger, kan der være ekstra omkostninger. Eventuelle omkostninger i forbindelse med din betalingsmulighed vises også altid, før du afgiver din ordre. Når du foretager et køb hos os, indgår du en separat betalingsaftale med vores betalingstjenesteudbyder.
Kortbetalnig
Trademax tilbyder sikker kortbetaling med VISA eller MasterCard i samarbejde med Svea Bank AB. Svea Bank AB er certificeret i henhold til standarden PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Trademax kan modtage betaling fra samtlige VISA og MasterCard tilsluttede kort udstedt i norden. Kortkøb sker direkte gennem Svea Bank AB og alt information er krypteret i henhold til gældende standarder og regler. Ingen kortinformation håndteres eller gemmes hos Trademax. Bemærk at betalingen debiteres fra dit kort umiddelbart ved godkendelse af bestillingen uafhængigt af ordrens leveringstid.
Gavekort
Vores gavekort er gyldige i 6 måneder fra udstedelsesdatoen og kan bruges som betalingsmiddel ved køb på Trademax.dk. Du kan finde oplysninger om gavekortets gyldighedsperiode på gavekortet sammen med gavekortets værdi og kode. Du kan bruge flere gavekort til det samme køb og bruge gavekort som delbetaling for et køb. Hvis gavekortets værdi overstiger det aktuelle købsbeløb, gemmes det overskydende beløb på gavekortet og kan bruges ved et senere køb indtil udløbet af gavekortets gyldighedsperiode. Bemærk venligst, at gavekortet ikke gælder for ekstra tjenester til forsendelses- og håndteringsomkostninger.
Fragt og levering
Ved bestiling af varer på Trademax.dk sker levering oftest med hjemmelevering til kantsten. Undtagelsesvis kan mindre forsendelser under visse omstændigheder leveres til afhentningssted. Som kunde ansvare du for at dine oplyste kontaktoplysninger er korrekte. Ved forkert oplyste kontaktoplysninger kan levering ikke ske og eventuelle omkostninger kan tilkomme.
De fleste varer på Trademax.dk leveres enten med hjemmelevering til kantsten eller så tæt budbil kan komme. Enkelte mindre varer kan undtagelsesvis leveres til postombud. Trademac leverer til de fleste adresser i Danmark. Levering til Færøerne, Grønland og ikke-brofaste øer tilbydes desværre ikke, Trademax forbeholder retten til at annullere bestillinger til adresser inden for disse områder. Levering sker i det tidsrum som er aftalt mellem modtager og transportselskab. Hvilke leveringstider som kan tilbydes afhænger af modtageradressen. Der findes i de fleste tilfælde mulighed for at aftale leveringstid både dagtid før kl. 17 og aftenstid efter kl. 17, uden ekstra omkostning. Ønskes ekstra hjælp ved levering kan vi i de fleste tilfælde tilbyde tillægstjenester. Mindre forsendelser kan under visse omstændigheder leveres til afhentningssted hvor du senere kan hente dem på en tid der passer dig.
Ved hjemmelevering skal modtager findes på leveringsadressen for at legitimere sig og tage imod produkterne. Ved afhentning på afhentningssted skal modtager kunne legitimere sig for at hente sine produkter. Modtager skal kontrollere at leverancen er uden skader og komplet. Hvis leverancen er skadet eller hvis pakker mangler skal dette noteres på buddets fragtbrev/håndscanner inden signering. Ved signering af fragtbrev/håndscanner bære modtager juridisk ansvar for at informationen ved modtagelse af godset er korrekt.
Den forventede leveringstid er angivet på produktsiden og i ordrebekræftelsen og kan variere afhængigt af den leveringsmulighed, du vælger. Den forventede leveringstid, der er angivet på Trademax.dk, er vejledende og beregnes fra det tidspunkt, hvor du afgiver din bestilling. Vi bestræber os altid på at levere din ordre inden for det forventede antal arbejdsdage for levering, der er angivet på Trademax.dk og i din ordrebekræftelse. Hvis leveringstiden for din ordre ændres, informerer vi dig hurtigst muligt på siden med ordrestatus, eller via e-mail eller telefon.
En fragtafgift tilkommer altid ved køb på Trademax.dk. På “Tak” siden, efter gennemført køb, præsenteres de tillægstjenester som kan tilbydes for dit køb. Hvis ingen tillægstjenester vises kan vi desværre ikke tilbyde nogle tjenester for dit køb.
- Indbæring: Dine varer vil blive båret op/ind til ønsket sted i hjemmet. Oppakning og montering er ikke inkluderet.
De fragt- og tillægstjenester, der tilbydes i forbindelse med dit køb, og priserne herfor er baseret på dit postnummer og de valgte produkter.
Du er ansvarlig for at modtage eller afhente din levering i overensstemmelse med de instruktioner, du modtager, når du afgiver din bestilling. Pakker til posthusene, som ikke afhentes inden for den tid, der er angivet på meddelelsen, vil blive returneret til vores lager. I disse tilfælde har vi ret til at opkræve et administrationsgebyr svarende til vores håndterings- og forsendelsesomkostninger i tilfælde af, at du ikke afhenter din pakke hos post selskabet.
Hvis du ikke følger instruktionerne for levering til hjemmet, f.eks. hvis du ikke er hjemme og tager imod din levering til tiden, har vi ret til at opkræve et returgebyr svarende til de ekstra forsendelsesomkostninger.
Fortrydelsesret
Du har ret til at fortryde dit køb inden for 14 dage fra den dag, hvor du eller en person på dine vegne modtager det produkt, som du har købt på Trademax.dk.
Undtagelse for visse produkter
Nogle produkter er undtaget fra fortrydelsesretten. Dette gælder for følgende produkter:
- produkter, der er fremstillet i henhold til dine anvisninger eller på anden måde har fået et tydeligt personligt præg,
- produkter med en brudt forsegling ikke kan returneres af sundheds- eller hygiejnemæssige årsager, og forseglingen er blevet brudt af dig som kunde, og
- henviser til et produkt, der hurtigt kan forfalde eller blive for gammelt, f.eks. blomster og planter.
Værdiforringelse af brugte produkter
Når du udøver din lovbestemte fortrydelsesret, har du ret til at åbne emballagen og undersøge produktet i det omfang, det er nødvendigt for at vurdere dets karakter, egenskaber og funktion.
Du har ret til at fortryde dit køb og få fuld refundering i disse tilfælde, hvis du giver os besked inden for 14 dage fra den dato, du har modtaget produktet. Hvis du håndterer produktet i et større omfang end nødvendigt for at fastslå dets karakter, egenskaber og funktion, er vi berettiget til at foretage et fradrag for værdiforringelse. Et sådant fradrag foretages ved at sammenligne produktets værdi på returnerings tidspunktet med den oprindelige værdi på købstidspunktet. For at få fuld tilbagebetaling i tilfælde af fortrydelse anbefaler vi derfor, at du returnerer produktet i original stand.
Hvordan du fortryder dit køb
Hvis du ønsker at returnere dit køb, skal du give os besked inden for 14 dage fra den dag, hvor du eller en person, der agerer på dine vegne, modtager eller afhenter din ordre. Hvis du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret, skal du give Trademax besked inden fortrydelsesfristen udløber, via e-mail eller ved at bruge vores fortrydelsesformular. Du kan også bruge Forbrugerstyrelsens standardformular til udøvelse af fortrydelsesretten.
Når du har informeret os om, at du ønsker at returnere dit køb, skal du sende produktet tilbage inden for 14 dage. Vi anbefaler, at du returnerer produktet i den samme emballage, som du modtog det, da du er ansvarlig for eventuelle skader eller tab under returneringen på grund af din uagtsomhed, f.eks. utilstrækkelig emballage af produktet.
Returfragt
Du betaler selv for returfragten, når du returnerer dit køb, se returomkostningerne nedenfor. Du kan også få oplysninger om den aktuelle pris, når du kontakter vores kundeservice. Omkostningerne til returforsendelse vil blive fratrukket fra din tilbagebetaling.
Returpriser
- Varer mindre end 0,5 m3: 395 kr
- Varer større end 0,5 m3: 795 kr
- Spabade (ikke oppustelige): 5000 kr
Retur af forsendelser der ikke modtages
- Varer mindre end 0,5 m3: 995 kr
- Varer større end 0,5 m3: 1495 kr
Tilbagebetaling
Når du har returneret dit køb, vil vi via vores betalingstjenesteudbyder foretage din tilbagebetaling inden for 14 dage fra den dag, vi modtager din retur. Vi refunderer dog ikke beløbet, før vi har modtaget produktet tilbage, eller før du har vist, at du har sendt det til os. Vores tilbagebetaling inkluderer eventuelle forsendelsesomkostninger, som du betalte på købstidspunktet. Dette gælder dog kun for omkostningerne ved standardforsendelse. Ekstra forsendelsesomkostninger som følge af valg af en dyrere forsendelsesmulighed refunderes ikke. Bemærk venligst, at eventuelle forsendelsesomkostninger og ekstra valgfrie tjenester kun refunderes i tilfælde af fortrydelsesret og ikke i tilfælde af et åbent køb. Tilbagebetaling sker ved hjælp af den samme betalingsmetode, som du valgte på købstidspunktet, medmindre vi aftaler andet.
Reklamation
Hvis der er en defekt ved dit produkt, har du ret til at klage inden for to år fra leveringen af produktet (ansvarsperioden). Du skal altid indgive en klage inden for en rimelig tid efter, at du burde have bemærket manglen. Din ret til at klage ophører senest to måneder efter, at den to årige ansvarsperiode er udløbet. Hvis dit produkt indeholder digitalt indhold eller en digital tjeneste, gælder følgende: Hvis der er en defekt i det digitale indhold eller den digitale tjeneste i et produkt med digitale dele, hvor kontrakten løber i mere end to år, har du ret til at klage i løbet af kontraktperioden.
Hvis du ønsker at klage over et produkt, bedes du give vores kundeservice besked via vores reklamationsformular. Når vi har modtaget det reklamerede produkt, og vi har fastslået, at kravet er gyldigt, refunderer vi dig i overensstemmelse med gældende lovgivning.
Garanti
Vi har udvidet forbruger købelovens reklamationsret med forlængede garantier på vores sofaer og senge.
Komponenterne i Trademax senge gennemgår kvalitetskontrol og test - alt sammen fordi sengen skal klare hverdagens brug og vare i lang tid. Som et resultat af vores test har vi udvidet forbrugerkøbslovens garantimed 5-20 år på vores senge. Vores senge garanti omfatter også elektriske motorer i elektriske senge, for hvilke garantiperioden er 5 år. Her finder du mere information om vores senge garanti.
Komponenterne i Trademax’ sofaer gennemgår både kvalitetskontroller og tests – alt det der skal til for, at sofaen skal kunne klare hverdagens belastning/brug og holde lang tid fremover. Som resultat af vores tests, har vi udvidet Forbrugerlovens reklamationsret med en forlænget garanti på 10 år på alle vores sofaer. Her finder du mere information om vores sofa garanti.
Prismatch
Forespørgsel om prismatch kan gøres efter at du har lagt din bestillimng og op til 30 dage efter køb. Primsatch gælder kun en (1) gang pr. produkt og køber. Ved bestilling af større antal end et (1) eksemplar ydes der prismatch på et (1) eksemplar. Prismatch garantien gælder ikke for prisændringer på Trademax hjemmeside efter køb samt Trademax varer som sælges via tredjepart. Kontakt Trademax kundeservice for at benytte garantien, medsend venligst dit ordrenummer og skærmbillede af produktannoncen for tilsvarende varer hos anden forhandler. Der tilbydes ikke prismatch på tjenester så som fragtomkostninger.
Spørgsmål, klager eller tvist
Du er velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål eller bekymringer vedrørende din ordre. Trademax følger købeloven og forbrugeraftaleloven samt gældende EU lovgivning vedrørende forbrugerkøb. Læs mer om lovgivning og dine rettigheder på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens forbrugerportal. Ved tvist pålægger Trademax sig frivilligt at følge eventuelle anbefalinger fra Forbrugerklagenævnet hvor du som kunde kan henvende dig for at få hjælp med tvistløsning. I henhold til EU regler kan du også vælge at søge gennem EU kommissionens ODR platform.